Artikel 1 Bedrijfsgegevens
muize-pluis
Emailadres: info@muize-pluis.nl
BTW nummer: NL005092466B88
KVK nummer: 94539790
Artikel 2 Prijzen
Al onze prijzen zijn inclusief 21% BTW en exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden in het winkelmandje toegevoegd aan de bestelling. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen. n.v.t. voor lopende of openstaande orders.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 3 Betalingen
Voor betalingen kan gekozen worden uit de volgende mogelijkheden: Creditcard, Bancontact, Klarna, Apple Pay en iDEAL. muize-pluis zal de producten leveren nadat de betaling is ontvangen.
Artikel 4 Verzending & Levertijd
Verzending momenteel naar Nederland, België en Duitsland. Andere landen mogelijk op aanvraag.
Verzenden met POSTNL, DHL of DPD met track & trace.
Vanaf €75,- verzenden wij gratis in Nederland. Voor België en Duitsland vanaf €100,-.
Standaard verzending in Nederland voor €4,95
Standaard verzending naar België en Duitsland voor €8,95.
Afhankelijk van wanneer de betaling bij ons binnen is, verzenden wij binnen 1 á 2 werkdagen.
Bepaalde merken en producten hebben een langere levertijd. Dit staat vermeld bij het desbetreffende product.
Mocht de klant niet thuis zijn op het moment van afgifte, dan kan de klant het pakket ophalen op een afhaalpunt. Wordt het pakket niet binnen 2 weken opgehaald, dan zal het pakket retour worden gestuurd. muize-pluis zal het aankoopbedrag min de verzendkosten aan de klant terugstorten.
Indien pakket retour gekomen is en na overleg tussen muize-pluis en klant deze nogmaals verstuurd dient te worden, zijn de nieuwe verzendkosten voor rekening van de klant. Ook wanneer klant een foutief adres opgeeft, is de klant verantwoordelijk voor de (extra) verzendkosten.
Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 5 Bestellingen
muize-pluis maakt gebruik van het opgegeven tekst in het bestelformulier. Bij gemaakte fouten van de klant zijn wij niet verantwoordelijk als deze niet op tijd worden doorgegeven en zijn de eventuele kosten voor de klant. Doorgaans bestaat dit uit opnieuw betalen van de verzendkosten, ook als de klant een order had met gratis verzending.
Artikel 6 Klachten
Voordat wij de producten versturen worden deze goed nagekeken op eventuele gebreken of beschadigingen. Mochten er door het verzenden toch artikelen beschadigt aankomen of missen, dient dit binnen 48 uur vanaf aankomst van het pakket gemeld te worden per e-mail aan info@muize-pluis.nl.
De volgende punten dien je te vermelden in de e-mail: het ordernummer, de artikelomschrijving en een duidelijke omschrijving en foto van de klacht. Binnen 4 werkdagen krijg je antwoord over de afhandeling van de klacht.
Wij doen er alles aan om de producten zo goed en veilig mogelijk te verpakken.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op www.muize-pluis.nl/algemene-voorwaarden. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”
Artikel 7 Garantie
muize-pluis staat ervoor dat de geleverde artikelen deugdelijk zijn en voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties. Uitzonderingen hierop zijn eventuele kleurverschillen. Gebreken die zijn ontstaan als het gevolg van normale slijtage of oneigenlijk gebruik vallen niet onder de garantie.
De kleuren op de webshop / social media pagina’s kunnen enigszins afwijken van de originele kleuren.
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn van de leverancier. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie geldt niet indien:
- De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
- De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn.
Artikel 8 Retouren
Als een product niet naar wens is, kun je het retour sturen. Stuur binnen 14 werkdagen na ontvangst een e-mail waarin vermeld dient te worden, de reden van retour en je ordernummer. Het artikel moet binnen 14 dagen na aanmelding van de retourzending verzonden worden. Het artikel dient in orginele verpakking retour verzonden te worden. Wij raden aan om je retour met track & trace te retourneren. De klant betaald zelf de retour-verzendkosten. Als muize-pluis de artikelen in goede orde heeft ontvangen wordt het bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort.
Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden niet door muize-pluis gecrediteerd.
muize-pluis behoudt zich het recht om retourzendingen te weigeren of slechts een gedeelte van het betaalde bedrag te crediteren wanneer de artikelen niet binnen de 14 dagen na aanmelding zijn geretourneerd.
Retouradres:
muize-pluis
t.a.v. retouren
Brink 7
3947 NS Langbroek
Tevens behoudt muize-pluis zich het recht om retourzendingen te weigeren als er een vermoeden bestaat, dat het artikel is gebruikt, ten gevolge van gebruik is beschadigd, schade door onzorgvuldig terugsturen of dat de artikelen niet in orginele verpakking retour zijn verzonden.
Bepaalde merken of producten zijn uitgesloten van retourrecht. Dit staat vermeld bij het desbetreffende product. Een voorbeeld is Dekornik behang.
Artikel 9 Overmacht
muize-pluis kan niet aansprakelijk worden gehouden van enige verplichting als wij daartoe worden gehinderd door overmacht. Onder overmacht wordt verstaan: staking, natuurrampen of bedrijfsstoringen.
Artikel 10 Privacy
muize-pluis geeft geen persoonsgegevens aan derden zonder toestemming van de klant.
Artikel 11 Herroepingsrecht
Bij aankoop heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te houden. Indien de klant van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de orginele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren.
Wanneer de consument gebruikt wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de klant kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klan het product binnen 14 dagen retour te sturen. De klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken op tijd zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van de verzending.
Indien de klant na afloop van de de hierboven benoemde punten niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht kunt u contact opnemen met info@muize-pluis.nl zodat wij u een retourformulier kunnen toesturen.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar muize-pluis zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mist het product reeds in goede orde retour ontvangen is.